Mmmm..... cookies...

5. august 2025

Beboerinfo

Vagtordning – Akut hjælp uden for åbningstid

Lejerbo Holstebro har en aftale med SSG/Belfor om håndtering af akutte problemer uden for varmemesterens normale arbejdstid (aftener, weekender og helligdage).

Vagttelefon (døgnåben): 📞 44 54 37 41

Hvornår skal der ringes?

  • Strømsvigt
  • Vandudslip
  • Oversvømmelse
  • Andre akutte skader 

Ikke-akutte opgaver løses af varmemesteren i normal arbejdstid. SSG/Belfor kan afvise opgaver, der ikke er akutte.

Hvis der selv kontakter SSG/Belfor eller en håndværker, afholdes udgiften som udgangspunkt af beboeren. Hvis opgaven vurderes som akut, dækker afdelingen udgiften. Husk at kontakte varmemesterkontoret hurtigst muligt eller førstkommende hverdag.

Kontaktinfo til Lejerbo Holstebro - nederst på siden 

Til toppen ↑

Parkering

  • Egen plads: Hver bolig har én nummereret parkeringsplads, reserveret til beboeren
  • Elbilopladning: 4 pladser er forbeholdt opladning af elbiler (kun for aktive ladende biler)
  • Bil pusleplads: Se afsnit om 'bil pusleplads'
  • Gæsteparkering: 5 markerede pladser
  • Parkering på veje: Tilladt, når det sker hensynsfuldt og uden at hindre adgang til parkeringspladser, legeplads, affaldsområder eller stier

Ladestanderne er opsat af Clever - læs mere her: Clever.dk 

Til toppen ↑

Fællesfaciliteter og udstyr

I det fælles skur med tre døre findes:

  • Stor stige – nøgle udleveres af formanden for afdelingsbestyrelsen
  • Trappestige – står i skuret
  • Klapborde og stole
  • Elektrisk græsslåmaskine efterladt af tidligere beboer. Hvis den går i stykker, bliver der ikke indkøbt en ny af afdelingen
  • Trillebør, sækkevogn og diverse haveredskaber
  • Flag og vimpel
  • Kompressor til pumpning af cykel- og knallertdæk (husk at slukke for den efter brug)

Brug af udstyret:
Udstyret er til fælles brug. Stil venligst tingene tilbage på plads efter brug og aflever dem i samme stand, som de blev modtaget.

Til toppen ↑

Bil puslepladsen

kan benyttes til rengøring af bilen, lignende opgaver samt som kortvarig holdeplads i forbindelse med brug af skuret – fx til på- og aflæsning.

  • Der er strøm udtag og vandhane
  • Nøgle til udendørs vandhane hænger lige inden for døren i skuret
  • Pladsen er en fælles ressource og deles af alle beboere efterlad den gerne pæn og ryddelig, så den er klar til næste bruger.

Til toppen ↑

Legepladsen 

  • Legepladsen er til fri afbenyttelse for beboere og deres gæster
  • Legetøj og udstyr lægges tilbage i boksen efter brug
  • Hvis der er gæster eller besøgende udefra, er det helt i orden venligt at bede dem om også at lægge tingene tilbage

Til toppen ↑

Affald

Genbrug og affald – hvad du skal vide

  • Alt byggemateriale, såsom hegn, fliser og lignende, skal afleveres på genbrugspladsen

  • Alt pap skal i papcontaineren og rives i passende stykker
    Hvis containeren er fuld? - vent med at lægge pap i, til den er blevet tømt

  • Ved fraflytning skal lejer selv sørge for, at aflevere på genbrugspladsen

Affaldssortering

Der er tre mindre affaldsøer til papir, madaffald og restaffald. Ved skuret kan pap, haveaffald, metal, plastik, flasker/glas mv. afleveres.
Læs mere om affaldssortering her: Affaldssortering 

Venlig påmindelse

Affald bør som udgangspunkt placeres i containerne, men hvis affald stilles ved siden af, skal det pakkes forsvarligt, så det ikke kan blæse rundt i området.

Til toppen ↑

    Internet

    Adgang til internet i afdelingen

    Alle lejligheder har mulighed for internetadgang via to typer kabler og/eller mobilt bredbånd:

    • Kabel (coax) – via antennestik, som er installeret i alle lejligheder og kan bruges til internet 
    • Fiber – installeret i alle lejligheder, men først klar til brug senere i 2025.
      Når fiberen aktiveres, vil der være flere muligheder for hurtige internetforbindelser
    • Mobilt bredbånd – trådløs internetforbindelse via mobilnettet

    💡 Praktiske oplysninger:

    • Tilgængelige internetudbydere kan findes på hjemmesiden tjekditnet.dk ved at indtaste adressen for boligen
      Tjekditnet.dk er en offentlig hjemmeside, hvor man indtaster sin adresse og får en oversigt over muligheder for internetforbindelse via kabel (coax), fiber og mobilt bredbånd samt hvilke udbydere der leverer til adressen
    • Information om aktivering af fiber sendes, når tidspunktet nærmer sig, så der kan tages stilling til eventuel opgradering eller skift af udbyder

    Til toppen ↑

    Se mere eller tilmeld dig afdelingens Facebook Gruppe: Facebook

    Opdateret August 2025